Πρόκειται για μικρής σε έκταση δομημένες ιστορίες οι οποίες είναι διατυπωμένες με απλό και ακριβή τρόπο και περιγράφουν αντικειμενικά καταστάσεις, ικανότητες, ιδέες, επιτεύγματα ενός ατόμου ή παράγοντες περιβάλλοντος μέσα στο οποίο αλληλοεπιδρούν. Είναι ιστορίες ειδικά διατυπωμένες με τέτοια μορφή και στυλ κάνοντας χρήση θετικής γλώσσας μέσα από τις περιγραφές.
Το χρήσιμο αυτό εκπαιδευτικό εργαλείο έχει ως σκοπό να δώσει την δυνατότητα σε παιδιά με Αυτισμό να κατανοήσουν ή να διδαχθούν κοινωνικές καταστάσεις και δεξιότητες που οι περισσότεροι από μας θα θεωρούσαν ως αυτονόητες. Οι ιστορίες αυτές μπορούν να δώσουν την ευκαιρία σε παιδιά με ΔΑΦ (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος) να βιώσουν μία εκπαιδευτική διαδικασία η οποία είναι περιγραφική, έχει νόημα και είναι κοινωνικά και συναισθηματικά ασφαλής με απώτερο σκοπό να δουν και να μάθουν τον κόσμο που τους περιβάλλει.
Οι κοινωνικές ιστορίες ενισχύουν τις συμπεριφορές – ρουτίνα, προάγουν την εκμάθησής τους και αναπτύσσουν την δεξιότητα του παιδιού έτσι ώστε να μπορεί προβλέψει καταστάσεις και να ακολουθήσει κανόνες. Βελτιώνει επίσης την ικανότητα του παιδιού με ΔΑΦ στην μείωση ή ακόμη και εγκατάλειψη αρνητικών συμπεριφορών και δίνει την δυνατότητα να χειρίζεται καλύτερα φοβικές καταστάσεις σε πλαίσια τα οποία πριν δημιουργούσαν έντονο στρες.
Πηγή: carolgraysocialstories